» دریافت قالب وبلاگ جدید سه ستونه کتابخانه لوکس بلاگ دریافت قالب وبلاگ جدید سه ستونه کتابخانه لوکس بلاگ برای استفاده از کد، آنرا کپی و در بخش تنظیمات وبلاگ خود درج کنید. ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی وظیفه ذاتی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است

 مراسم معارفه مدیرکل و رئیس دبیرخانه انجمن کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی با حضور معاون اداری و مالی نهاد در تالار نخجوانی کتابخانه مرکزی تبریز برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی، مراسم معارفه شهرام خدایی به عنوان مدیرکل و رئیس دبیرخانه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان و تکریم منوچهر جعفری سرپرست ادراه کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی روز دوشنبه بیستم اردیبهشت با حضور اسماعیل شفاعی معاون اداری و مالی نهاد، عباس نعمتی مدیرکل حراست نهاد و جمعی از کتابداران این استان در تالار نخجوانی کتابخانه مرکزی تبریز برگزار شد.

اسماعیل شفاعی معاون اداری و مالی نهاد در ابتدای این مراسم ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و ابراز خوشحالی از حضور در میان کتابداران این استان اظهار داشت: برگزاری سلسله نشست‌های کتاب‌خوان در دوره جدید فعالیت‌های نهاد یکی از تدبیرهای دبیرکل در جهت رشد فرهنگ کتابخوانی بوده است.

وی اضافه کرد: در سال 1394، تعدادِ 1250 نشست کتاب‌خوان استانی، کتابخانه‌ای، مدرسه‌ای و ویژه برگزار شده است که به اذعان بسیاری از اصحاب فرهنگ کشور از جمله؛ آقای دکتر جنتی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس هیأت امنای کتابخانه‌های عمومی کشور، این نشست‌ها در ترویج فرهنگ کتابخوانی نقش بسزایی داشته‌اند.

شفاعی در ادامه خاطرنشان کرد: در سال‌جاری به‌عنوان سالِ خواندن در نهاد، استمرار برگزاری این نشست‌ها و همچنین نشست تخصصی کتاب‌خوان با اعضای مراکز علمی، دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه و... از برنامه‌های مهم نهاد است.

معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در بخش دیگری از سخنانش ضمن توضیح ماده 6 قانون تأسیس و نحوه اداره کتابخانه‌های عمومی کشور، تصریح کرد: در سال گذشته با کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی و تلاش و پیگیری‌های مجموعه نهاد، تبصره‌ای مبنی بر الزام شهرداری‌ها به پرداخت نیم‌درصد به قانون اضافه شد که این نیم‌درصد‌ها رشد چشمگیری در شاخص‌های کتاب و کتابخوانی در سطح کشور حاصل کرد.

شفاعی در پایان از تلاش و زحمات صادقانه منوچهر جعفری در دوران سرپرستی اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی قدردانی کرد.

منوچهر جعفری سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی نیز گزارشی از فعالیت‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی به حاضرین ارائه کرد.

در بخش دیگری از این مراسم شهرام خدایی مدیرکل جدید کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی، ضمن سپاس از دبیرکل نهاد و معاونین ایشان برای این انتخاب، به بیان اولویت‌های کاری خود در این سمت پرداخت.

خدایی در بخشی از صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا سیاست‌ها و چشم‌اندازهای نهاد در حوزه‌های مختلف را تعیین و با همکاری و همفکری همکاران و کتابداران استان آنها را به نحو احسن انجام دهیم.

وی ارتقای وضعیت و تجهیز کتابخانه‌ها؛ به خصوص ارتقای نرم‌افزاری کتابخانه‌ها را از جمله اولویت‌های کاری خود برشمرد.

 
 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : چهار شنبه 22 ارديبهشت 1395 | 7:56 | نویسنده : لطیفی |
.: Weblog Themes By Bia2skin :.